Jak często powinno się serwisować bramę garażową?

Serwisowanie bramy garażowej opiera się o tak naprawdę o zlecenie zadania fachowcom. Specjalista przychodzi w umówionym terminie i podejmuje odpowiednie czynności zmierzające do konserwacji kolejnych elementów.

Zakres pracy serwisanta

W zakres pracy wchodzi przede wszystkim kontrola płynności działania, tak podczas otwierania, jak i zamykania. W zależności od stanu niekiedy konieczne jest usunięcie zanieczyszczeń w postaci piasku czy kurzu oraz nasmarowanie poszczególnych elementów. Jeśli w toku pracy któryś z elementów ulegnie wypaczeniu, wówczas specjalista odpowiednio go naprostuje. Kolejną sprawą jest ocena stanu pewnych części, które w razie konieczności należy wymienić na zupełnie nowe. Taka konieczność może zajść nawet po roku, niekiedy dopiero po kilku latach. Jeśli do tego brama jest automatyczna, niezbędnym krokiem jest ocena mechanizmów, w tym napędu. Trzeba zweryfikować poprawność działania, czas pracy, konieczne jest sprawdzenie płynności działania. Niezwykle ważne jest skontrolowanie systemu start/stop, szczególnie przy wykorzystaniu pilota.

Jak często należy serwisować bramy?

Weryfikację stanu elementu odpowiedzialnego w domu za bezpieczeństwo i ograniczenie strat ciepła należy zlecić odpowiednim specjalistom. Firma RAPI świadczy montaż i serwis bram garażowych takich producentów jak Normstahl, Wiśniowski, Novoferm, Hormann i Novostal. Jak często należy zlecać tego typu pracę? Odpowiedź jest jedna co roku. Gdy pojawiają się problemy to nawet częściej. Wiele osób nie robi tego tak regularnie, ze względu na to, że poszczególne wyroby są solidne i trwałe. Jednak warto przeprowadzać serwisowanie w miarę często, z tego powodu, że jest to okazja do wykrycia problemów, które kolejno są usuwane na samym początku. W ten sposób unika się poważnych awarii, które nie tylko mogą sprawić, że bramy nie zamkniemy, ale i nie otworzymy. Nie należy też zapominać, że usuwanie poważniejszych awarii jest o wiele bardziej kosztowne.

BRAMY TO NASZA PASJA!